NOTES DE PREMSA NOTES DE PREMSA

Torna a la pàgina principal
Vés enrere

Infarma Solidari recollirà fons per dotar amb més recursos el servei de Farmàcia de l’Hospital de Gambo d’Etiòpia

• El projecte el duu a terme la Fundació El Alto, que treballa per la millora de les condicions sanitàries de diversos hospitals d'Àfrica, implantant un servei de Farmàcia Hospitalària que compleixi amb les normes internacionals de qualitat
  • La recaptació es realitzarà a partir de la venda d'entrades i patrocinis del concert benèfic del grup Los Manolos, que se celebrarà a la Sala Luz de Gas de Barcelona el pròxim 19 de març
  • El compromís social també estarà present durant els 3 dies d’Infarma: hi haurà una zona dedicada a pòsters que recolliran les accions més rellevants dutes a terme pels expositors en aquest camp
Barcelona, 28 de febrer de 2019. El projecte “Supervisió del servei de Farmàcia de l'Hospital de Gambo a Etiòpia”, de la Fundació El Alto, ha rebut la màxima puntuació en la convocatòria pública que s'ha realitzat en el marc de Infarma Solidari. D'aquesta manera, els recursos obtinguts amb la venda d'entrades –disponible a www.infarma.es/infarma-solidario i patrocinis del concert benèfic, que el grup Los Manolos oferirà el pròxim 19 de març a la Sala Luz de Gas de Barcelona, es lliuraran al projecte solidari d'aquesta Fundació. En cas que la quantitat recaptada superi la que el guanyador ha pressupostat, la quantitat restant es repartirà a parts iguals entre la resta de projectes finalistes.

Els patrocinis confirmats fins al moment són A-Derma, Avène, Ducray, Elancyl, Exeltis, Galénic, Klorane, Pierre Fabre i Rene Furterer com a patrocinadors or; Cinfa i Grup Hefame com a patrocinadors plata i Farmaconsulting Transacciones com a patrocinador bronze. A més, té la col·laboració de la Sala Luz de Gas. Aquells laboratoris o institucions que vulguin col·laborar amb el concert solidari poden fer-ho fins al 4 de març.

Capacitació farmacèutica i millora de la gestió farmacèutica, els dos objectius del projecte

El projecte de la Fundació El Alto, que treballa en la millora de les condicions sanitàries de diversos hospitals de l’Àfrica, implantant un servei de Farmàcia Hospitalària que compleixi amb les normes internacionals de qualitat, parteix de dos grans objectius: la capacitació farmacèutica en el medi rural etíop i la millora de la gestió farmacèutica a l'Hospital General Rural de Gambo.

Aquests objectius, al seu torn, es tradueixen en 5 línies d'actuació centrades en l'Hospital General Rural de Gambo: integració i consolidació del programa formador de formadors; supervisió de la medicina tradicional; supervisió, consolidació i integració de la gestió del Servei de Farmàcia; supervisió i consolidació de l'equip de professionals locals que treballen al servei de Farmàcia Hospitalària; i supervisió i implantació d'una Oficina de Farmàcia per a poder subministrar els medicaments a pacients que els necessiten i que estan molt allunyats geogràficament de l'Hospital, i on també s'oferirà educació sanitària.

Pòsters de Responsabilitat Social Corporativa dels expositors

Infarma Solidari ofereix l'oportunitat als expositors que ho desitgin de poder mostrar les seves accions més rellevants de Responsabilitat Social Corporativa a tots els congressistes i visitants. Els expositors poden presentar tants pòsters com considerin, tenint en compte que cada pòster ha de centrar-se en un sol projecte.

Quins objectius té Infarma Solidari?

Infarma Solidari té 3 objectius principals: conscienciar de la necessitat de dedicar esforços al compromís social, divulgar l'acció social i solidària dels diferents agents del sector farmacèutic que participen en les activitats d’Infarma i organitzar activitats amb la finalitat de recaptar fons solidaris destinats íntegrament al finançament de projectes d'àmbit humanitari i social.

Al seu torn, els criteris que s'han tingut en compte a l'hora de seleccionar el projecte guanyador han estat que els farmacèutics exerceixin un rol principal com a agents de salut, que la població beneficiària participi activament en la creació i execució d'aquest; que tingui en compte aspectes d'educació i capacitació de la població destinatària; que contempli la promoció del desenvolupament sostenible, la millora de les condicions laborals i mediambientals i que tingui presentis aspectes relacionats amb la defensa dels drets humans.

Per a més informació:

Departament de Comunicació del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB)

Telèfon: 93 244 07 18/28

prensa@cofb.net